کتاب حاضر در دو قسمت تألیف شده است: بخش یکم که شامل بررسی سطر به سطر کتاب آموزش و پرورش است، به صورت پرسش و پاسخ و ارائه ی خلاصه ای از هر فصل در قالب نمودار طراحی شده و هدف اصلی آن، معطوف کردن توجه دانش آموزان به تمامی نکات کتاب درسی می باشد. این بخش میتواند منبع خوبی در جهت کمک به دانش آموزان برای گذراندن امتحان نهایی باشد. در بخش دوم کتاب، سوالاتی به صورت تستی تألیف شده است که به دانش آموزان و داوطلبان کنکور هنر کمک می کند تا مطالب کتاب را به صورت مفهومی فرا گیرند. مریم افسری
درسنامههایی کامل، سرراست و واقعن کنکوری، تستهای سراسری و سنجش به علاوهی تستهای تألیفی که کاملاً به تستهای کنکورهای اخیر نزدیک و شبیه است و حسابی شما را سرحال میآورد. مؤلف : فیروز نژاد نجف
ارائه تمام لغات معنی شده و معنی نشدة کتاب درسی به همراه فهرست لغات مهم املایی و متشابهات آنها و متون خارج کتاب خلاصة تمام درس ها به همراه مفاهیم مهم و ابیات و عبارات کتاب با معادلهای فراکتابی آنها جدول تمام آیات، احادیث و عبارات عربی کتاب درسی جدول کل تاریخ ادبیات به همراه تحلیل فصل و گونه شناسی و شخصیتهای شاهنامة و کارتونهای مربوط مباحث دستوری دسته بندی شده کل کتاب درسی با نگاه به سالهای گذشته تدریس کل آرایه های ادبی با مثالهای کتاب درسی ارائه تمرینها، چند انتخابیها و … در سراسر کتاب تستهای طبقه بندی شدهی موضوعی، درس به درس و کلّی در سراسر کتاب
کتاب در دو بخش تاریخ هنر ایران و بخش دوم تاریخ هنر جهان تدوین شده و در چیدمان فصول مختلف، تقدم و تأخر تاریخی مباحث ملاک قرار گرفته است. در پایان نیز برای اینکه هنرجویان بتوانند بهشکلی مناسب خود را محک بزنند ۱۰ آزمون جامع طراحی شده است. پرسشهای مطروحه در کتاب فوق از نظر ضریب سختی اغلب شامل طیفی از سوالهای متوسط تا سخت است و سعی شده از طرح نمونههای بسیار آسان و یا پرسشهایی که از منظر سختی دور از چارچوبهای عقلانی است ـ که البته در کنکور چنین نمونههایی بهوفور دیده می شوند ـ پرهیز شود. بدیهی است در رقابت نهایی سوالهایی که بهواسطهی آسان بودن همه جواب می دهند و یا آنهایی که از روی دشواری بیش از حد هیچکس جواب نمیدهد، عموما از چرخهی رقابت خارج می شوند؛ در نتیجه رقابت اصلی و تعیین کننده در طیف میانی قرار می گیرد و نحوهی طراحی پرسشها و هدف غایی این کتاب نیز تقویت هنرآموزان در این بازه است. شایان ذکر است از سال ۱۳۹۰ به بعد، محتوای تقریبا بیش از نود درصد منابعی که هر سال از سوی سازمان سنجش معرفی می شود، دچار تغییرات پردامنه و عمیقی شده است؛ با این حال در نگارش کتاب حاضر سعی بر این بوده است که این تغییرات وسیع در نظر گرفته شود و علاوه بر آن کتابهای قدیمی نیز برای پوشش کاملتر مطالب مورد استفاده قرار گرفتهاند.. احمد رستمعلی
2018  ©بانک کتاب جم  کلیه حقوق محفوظ میباشدپشتیبانی و توسعه توسط ایران وب مارکت